Kantinediensten 2023

Vrijwilligerstaken

De contributie van LTC-Beemstar is niet hoog en ook de prijzen in het clubhuis zijn bescheiden. Dit is mogelijk, omdat we samen de klussen klaren die gedaan moeten worden. Een aantal mensen besteedt veel tijd aan de vereniging, maar van alle leden (jeugd en G-leden uitgezonderd) wordt verwacht dat ze minimaal 2 taken doen. Een bar-dienst is de meest voorkomende taak, maar als je daar niet van houdt, kan je ook meedraaien in een commissie (bijvoorbeeld de organisatie van een toernooi), onderhoudsklussen uitvoeren of het clubhuis poetsen. Een vereniging als de onze kan alleen bestaan als het leeuwendeel van de leden iets doet voor de vereniging. Dat kost twee dagdelen per jaar. Wil je echt geen diensten draaien, dan kan je dit afkopen.

Keuze uit verschillende diensten

Er worden 2 diensten gedraaid in een jaar. Je kunt kiezen uit verschillende diensten:

• 1 keer Kantinedienst
  • 1 keer Kantine soppen - Met 4 mensen samen het clubgebouw schoonmaken
  • Een onderhoudstaak op het park (groen, reparaties, winddoeken plaatsen, etc). Voor nadere informatie over onderhoudstaken kun je contact opnemen met Hans Roet via [email protected].

Als G-tennis lid hoef je geen diensten te draaien.

Sopploeg

Data voor de Sopploeg worden nog bekend gemaakt.

Kantinediensten

De kantinediensten worden steeds aangevuld als er nieuwe data bekend zijn, bijvoorbeeld van de competitie.

Hoe werkt het inschrijven voor een kantinedienst of schoonmaakdienst

Het inschrijven voor een kantinedienst of een schoonmaakdienst gaat via de website van LTC Beem-Star. Je vindt de beschikbare diensten onder "Mijn Club", de knop rechts bovenaan de website. Je dient hiervoor in te loggen. Heb je nog geen wachtwoord, dan kun je die eenvoudig opvragen via de link "Wachtwoord vergeten?" Je vult dan je bondsnummer in en ontvangt een mailtje met een link. Via de link kun je zelf een wachtwoord kiezen. Met je nieuwe wachtwoord log je in op "Mijn Club". Het bericht over het installeren van een app kun je negeren!

Op de Mijn Club pagina kies je voor Diensten. Hier zie je alle beschikbare diensten per maand. Wanneer er een groen blokje achter staat, kun je je voor die dienst inschrijven door op het groene plaatje te klikken.

Let op! Het kan voorkomen dat binnen één gezin meer mensen zich voor diensten moet inschrijven. Het inplannen van de diensten moeten dan gedaan worden met de inloggegevens van die persoon zelf. Dus niet alle diensten via 1 persoon inplannen.

Op de website vind je een uitgebreidere beschrijving voor hoe je je kunt inschrijven voor een kantinedienst.

Het je problemen met het inschrijven stuur dan een mail naar [email protected].

Certificaat verantwoord alcohol schenken

Als je toch achter je computer zit om je kantinediensten in te plannen, denk je dan even aan het behalen van het Certificaat Verantwoord Alcohol Schenken? Dat is verplicht voor iedereen die achter de bar staat en de vereniging riskeert een forse boete als we ons niet aan de regels houden. Bij voorbaat dank!

Via de website van NOC*NSF krijg je wat tekst en uitleg met behulp van grappige filmpjes. Daarover krijg je een paar vragen. Het is niet moeilijk en het is leuk om te doen. Je bent er ongeveer 20 tot hooguit 30 minuten mee bezig.

Ledenpas

De KNLTB geeft geen ledenpassen meer uit. Je digitale ledenpas is te vinden in de app onder Meer > KNLTB Digitale ledenpas.