Laddercompetitie

Tennis jij ook meestal alleen met je vaste tennis maatje(s)?
Ben je “nieuw” lid en wil je meer tennissen dan alleen op het lesuurtje.
Dan is mee doen aan een tennisladder erg leuk.
Voordelen van een laddercompetitie:

• Je daagt clubleden uit die tot maximaal 3 plaatsen boven je staan op de ladder, en speelt dus niet alleen tegen je vaste speelmaatje(s)
  • (Nieuwe) Leden leren de club en andere leden makkelijker kennen
  • Je kunt afspreken wanneer je wilt.
  • Er zullen vaker partijen op de baan staan en dat geeft meer gezelligheid op de club.

Het doel van een ladder competitie is dat je door elkaar uit te dagen voor een potje tennis steeds hoger klimt op de ladder en zo probeert aan het einde van de periode bovenaan op de ladder te staan om zo kampioen (ladderkoning of koningin) te worden.
Beem Star heeft verschillende ladder competities open gezet, dus je kunt kiezen of je wilt enkelen, dubbelen of mixen. Je mag een meerdere ladders meedoen als je dat wilt.
Inschrijven kan via de KNLTB club app of via onze website (het ledengedeelte)

Hoe gaat het in zijn werk:

• Elk koppel dat 1, 2 of 3 plaatsen boven je op de ladder staat kun je uitdagen voor een wedstrij
  • Maak een afspraak wanneer je wilt spelen en reserveer een baan.
  • De wedstrijd moet plaatsvinden binnen 8 dagen nadat je bent uitgedaagd, dus je kunt zelf bepalen wanneer het jullie het beste schikt
  • Speel je partij op de afgesproken tijd en vul de uitslag in in de app.
  • Je speelt om 2 gewonnen sets. De 3e set is geen gewone set maar een supertiebreak (tot 10 punten)

Opgeven voor de laddercompetitie kan via de ClubApp op je smartphone, of via Mijn Club gedeelte op de website.

In de ClubApp vindt je de laddercompatities onder Spelen > Wedstrijden > Laddercompetitie.

Vragen? Mail naar [email protected].